MZK Tychy

30 listopada 2018 12:10

Uwagi dotyczące prawidłowego kodowania biletu na Karcie ŚKUP

Szanowni Państwo!

W związku z licznymi przypadkami błędnego kodowania biletu na Karcie ŚKUP, pragniemy przypomnieć zasady prawidłowego zakupu biletu.

1. Zasilenie Karty ŚKUP pieniądzem elektronicznym nie jest równoznaczne z zakupem biletu.

Samo posiadanie określonej kwoty na karcie nie oznacza posiadania określonego biletu długookresowego np. zasilenie Karty kwotą 126 zł nie jest równoznaczne z posiadaniem biletu 30 -dniowego w cenie 126 złkonieczne jest zakodowanie konkretnego biletu. Dodatkowo przypominamy o maksymalnym saldzie dostępnych środków na karcie, który wynosi 500 zł. Dokonywanie kolejnych zasileń, po przekroczeniu wymienionego limitu uniemożliwia zapisania transakcji na Karcie ŚKUP.

Bilety można kupić w Punktach Obsługi Klienta, Punktach Obsługi Pasażera, punktach sprzedaży wyposażonych
w moduły obsługujące system ŚKUP, automatach biletowych ŚKUP oraz za pośrednictwem Portalu Klienta.

2. Zakup biletu przez Internet.

Istnieje możliwość zakupu biletu przez internet za pośrednictwem Portalu Klienta (kartaskup.pl).

Uregulowania płatności za zakupiony bilet, można dokonać z indywidualnego konta bankowego autoryzując elektroniczny przelew bankowy. Na Portalu Klienta nie można płacić środkami zgromadzonymi na Karcie ŚKUP.
Po dokonaniu zakupu, bilet pojawi się na naszej karcie po upływie co najmniej trzech godzin.

UWAGA! Bilet zakupiony za pośrednictwem Portalu Klienta wymaga aktywacji.

Jest ona możliwa w Punkcie Obsługi Klienta, Punkcie Obsługi Pasażera, Stacjonarnym Automacie Doładowania (SAD), Punkcie Sprzedaży lub kasowniku.

Powtarzający się brak aktywacji kolejnych zakodowanych biletów stanowi znaczne obciążenie dla systemu i wydłuża czas realizacji dokonywanych operacji.

APLIKACJA ŚKUP NFC

Zachęcamy także do skorzystania z aplikacji mobilnej ŚKUP NFC, którą można zainstalować na smartfonie. Dzięki niej pasażerowie wykonujący transakcje przez Portal Klienta będą mogli zaktualizować bilety na swojej karcie już po ok. 20-30 minutach od dokonania płatności za pomocą portalu, a w przypadku zasilenia e-portmonetki po upływie ok. godziny.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie https://portal.kartaskup.pl/

 

 

 

 

Ciekawostki

  • Bilet okresowy

    Kupując bilet okresowy MZK Tychy pasażer sam wybiera dowolną datę rozpoczęcia jego ważności

  • Przesiadki

    Jednorazowe bilety MZK Tychy ważne do 20, 40 i 90 minut upoważniają do dokonywania przesiadek w trakcie trwania ważności biletu

  • Kasowanie biletów telefonem komórkowym

    W momencie wdrożenia Tychy były pierwszym miastem w województwie śląskim, w którym pasażerowie otrzymali możliwość zakupu biletów przy pomocy własnego telefonu komórkowego

  • Ilość obsługiwanych przystanków

    Autobusy i trolejbusy wykonujące pracę przewozową na zlecenie MZK Tychy obsługują łącznie 1146 przystanków, w tym 317 na terenie miasta Tychy

  • Serwis internetowy MZK TYCHY

    Strona MZK Tychy nieprzerwanie działa od 21.02.2000 roku. Była jedną z pierwszych tego typu stron w Polsce – stąd wyjątkowo sympatyczna domena  🙂

  • Jednorazowy bilet pomarańczowy

    Jednorazowy bilet pomarańczowy jest jedynym jednorazowym biletem
    w Polsce, który umożliwia podróżowanie komunikacją miejską i pociągiem

  • Ilość obsługiwanych linii

    Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach aktulnie obsługuje 61 linie, w tym 55 autobusowych i 6 trolejbusowych

  • Tyskie trolejbusy

    Tychy są jednym z czterech miast w Polsce, w którym kursują trolejbusy. Trolejbusy kursują także w Lublinie, Gdyni i Sopocie

Kontakt

Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach
Al. Marszałka Piłsudskiego 12
43-100 Tychy

email: poczta@mzk.pl
tel.: (32) 219 38 20 22, 219 36 79 80
fax: 219 38 22

2010 Wszelkie prawa zastrzeżone