MZK Tychy

18 grudnia 2010 07:09

Jak można odwołać się od nałożonej opłaty lub złożyć skargę?

Każdy, kto ma uzasadnione zastrzeżenia do zasadności wystawienia przez rewizora opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu, może złożyć pisemne odwołanie, kierując pismo na adres: Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach, Al. Marszałka Piłsudskiego 12, gdzie skargi i odwołania są rozpatrywane.

W odwołaniu powinny znajdować się następujące informacje: imię i nazwisko oraz adres osoby składającej odwołanie, data i przybliżona godzina wystawienia opłaty dodatkowej, nr linii, nr rewizora oraz wiarygodny opis okoliczności uzasadniających złożenie odwołania. O sposobie załatwienia odwołania pasażer zostanie poinformowany pisemnie.

Jeśli natomiast opłata dodatkowa została nałożona dlatego, że pasażer zapomniał wykupionego wcześniej biletu imiennego, albo nie miał w czasie kontroli legitymacji upoważniającej do zniżki lub do przejazdu bezpłatnego, to należy zgłosić się osobiście w siedzibie MZK Tychy przy Al. Marszałka Piłsudskiego 12: tj. w Centrum Obsługi Pasażerów (parter) – poniedziałek – czwartek w godzinach: 6:00 – 19:30, piątek 6:00 – 13:30, sobota w godzinach: 7:00 – 14:30. Po okazaniu legitymacji uprawniającej do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych, opłata dodatkowa może zostać zamieniona na opłatę manipulacyjną w wysokości 7,50 zł. Natomiast w przypadku okazania okresowego biletu imiennego, którego termin ważności rozpoczął sie co najmniej na jeden dzień przed przewozem, podczas którego wystawiono opłatę dodatkową, lub biletu okresowego imiennego bez wypisanych danych osobowych, opłata dodatkowa może zostać zamieniona na opłatę manipulacyjną w wysokości 15,- zł.

 

Ciekawostki

  • Tyskie trolejbusy

    Tychy są jednym z czterech miast w Polsce, w którym kursują trolejbusy. Trolejbusy kursują także w Lublinie, Gdyni i Sopocie

  • Przesiadki

    Jednorazowe bilety MZK Tychy ważne do 20, 40 i 90 minut upoważniają do dokonywania przesiadek w trakcie trwania ważności biletu

  • Kasowanie biletów telefonem komórkowym

    W momencie wdrożenia Tychy były pierwszym miastem w województwie śląskim, w którym pasażerowie otrzymali możliwość zakupu biletów przy pomocy własnego telefonu komórkowego

  • Ilość obsługiwanych przystanków

    Autobusy i trolejbusy wykonujące pracę przewozową na zlecenie MZK Tychy obsługują łącznie 1146 przystanków, w tym 317 na terenie miasta Tychy

  • NOWOŚĆ W TARYFIE: w sobotę, niedzielę i święto bilet:

    normalny ważny do 90 minut oraz normalny dobowy uprawnia dwie osoby do przejazdu w czasie ważności biletu,
    normalny okresowy uprawnia rodziców, dziadków lub prawnego opiekuna do bezpłatnego przewozu dziecka/ci w wieku do 16 roku życia na obszarze ważności danego biletu

  • Bilet okresowy

    Kupując bilet okresowy MZK Tychy pasażer sam wybiera dowolną datę rozpoczęcia jego ważności

  • Serwis internetowy MZK TYCHY

    Strona MZK Tychy nieprzerwanie działa od 21.02.2000 roku. Była jedną z pierwszych tego typu stron w Polsce – stąd wyjątkowo sympatyczna domena  🙂

  • Ilość obsługiwanych linii

    Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach aktulnie obsługuje 61 linie, w tym 55 autobusowych i 6 trolejbusowych

  • Jednorazowy bilet pomarańczowy

    Jednorazowy bilet pomarańczowy jest jedynym jednorazowym biletem
    w Polsce, który umożliwia podróżowanie komunikacją miejską i pociągiem

Kontakt

Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach
Al. Marszałka Piłsudskiego 12
43-100 Tychy

email: poczta@mzk.pl
tel.: (32) 219 38 20 22, 219 36 79 80
fax: 219 38 22

2010 Wszelkie prawa zastrzeżone